Biuletyn Informacji Publicznej
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Dziennik Ustaw

Przejdź do: grodziskmazowiecki.praca.gov.pl

Treść strony

Zgodnie z ustawą z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego (zwanej dalej „ustawą”), każdemu przysługuje prawo do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego:

  1. udostępnianych w:
  1. przekazanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie.

Warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego zamieszczonych na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Grodzisku Mazowieckim – https://grodziskmazowiecki.praca.gov.pl/ (dalej: „Strona”)

Wnioskodawca wykorzystujący informacje pozyskane ze Strony zobowiązany jest do:

  • poinformowania o źródle, czasie wytworzenia i pozyskania informacji publicznej udostępnionej na Stronie,
  • udostępniania innym użytkownikom pozyskanych informacji publicznych jedynie
    w pierwotnej formie,
  • poinformowania Urzędu o przetworzeniu informacji ponownie wykorzystywanej, jeżeli takie przetworzenie nastąpiło.

Odpowiedzialność:
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim nie ponosi odpowiedzialności:

  • cywilnoprawnej za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego zamieszczonej na Stronie, chyba że ustawa stanowi inaczej,
  • za wykorzystywanie informacji będącej utworem lub bazą danych przez podmiot ponownie wykorzystujący informację w zakresie przekraczającym uprawnienia
    do wykorzystywania utworu lub bazy danych przysługującej Powiatowemu Urzędowi Pracy w Grodzisku Mazowieckim.

Opłaty:
Informacje sektora publicznego zamieszczone na stronie 
Urzędu są udostępniane bezpłatnie w celu ponownego wykorzystania.

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego przekazywanych na wniosek o ponowne wykorzystywanie

Wniosek o ponowne wykorzystywanie (zwany dalej „wnioskiem”), wnosi się do podmiotu zobowiązanego w przypadkach, gdy informacje sektora publicznego:

  1. nie są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej lub w portalu danych;
  2. są udostępniane w innym systemie teleinformatycznym niż określony w pkt 1 i nie zostały określone warunki ponownego wykorzystywania lub opłaty za ponowne wykorzystywanie albo nie poinformowano o braku takich warunków lub opłat;
  3. będą wykorzystywane na warunkach innych niż zostały dla tych informacji określone;
  4. są udostępniane lub zostały przekazane na podstawie innych ustaw określających zasady i tryb dostępu do informacji będących informacjami sektora publicznego.

Wniosek może dotyczyć umożliwienia ponownego wykorzystywania, w sposób stały i bezpośredni w czasie rzeczywistym, informacji sektora publicznego gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym podmiotu zobowiązanego.

Elementy wniosku
Wniosek powinien zawierać w szczególności:

  1. nazwę podmiotu zobowiązanego;
  2. informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika tego wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku;
  3. wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania, na jakich mają być ponownie wykorzystywane, oraz źródło udostępniania lub przekazania;
  4. wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
  5. wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej - także wskazanie formatu danych;
  6. wskazanie:
  • sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są udostępniane lub nie zostały przekazane w inny sposób, albo
  • sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 39 ust. 2 ustawy.

Wniosek wnosi się w postaci papierowej albo elektronicznej:

  1. osobiście, w Urzędzie,
  2. pocztą tradycyjną na adres PUP w Grodzisku Mazowieckim (ul. T. Kościuszki 30, 05-825 Grodzisk Mazowiecki),
  3. pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@pupgm.internetdsl.pl

4.       za pośrednictwem platformy ePUAP, na adres skrytki: /PUPGrodziskMaz/SkrytkaESP;

5.       za pomocą usługi elektronicznej publicznych służb zatrudnienia: portalu www.praca.gov.pl

Opłata
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim:

  • co do zasady udostępnia lub przekazuje informacje sektora publicznego w celu ich ponownego wykorzystywania bezpłatnie,
  • jeżeli przygotowanie lub przekazanie informacji w sposób lub w formie wskazanych
    we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, podmiot zobowiązany może nałożyć opłatę za ponowne wykorzystywanie. Ustalając wysokość takiej opłaty uwzględnia się koszty przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w określony sposób lub w określonej formie oraz inne czynniki brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków o ponowne wykorzystywanie, mogących mieć wpływ w szczególności na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji. Koszty mogą również obejmować koszty czynności związanych z anonimizacją lub ze środkami zastosowanymi w celu ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa. Wysokość opłaty nie może przekroczyć sumy kosztów poniesionych bezpośrednio w celu przygotowania lub przekazania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania w określony sposób lub w określonej formie.

Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

Jeżeli wniosek nie może zostać rozpatrzony w terminie 14 dni, podmiot zobowiązany zawiadamia w tym terminie wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia oraz o terminie, w jakim rozpatrzy wniosek, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia tego wniosku.

Informacje o środkach zaskarżenia:
Prawo do sprzeciwu od oferty

Wnioskodawca, który otrzymał ofertę zawierającą warunki ponownego wykorzystywania lub informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie, lub w przypadku, o którym mowa w art. 10 ust. 4 ustawy[1], informację o przyczynach braku możliwości przekazania informacji sektora publicznego i wskazanie, w jaki sposób lub w jakiej formie informacje sektora publicznego mogą zostać przekazane, może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić o przyjęciu oferty.

Brak zawiadomienia przez wnioskodawcę o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.

W przypadku otrzymania sprzeciwu podmiot zobowiązany, w drodze decyzji, rozstrzygnie o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie lub w przypadku, o którym mowa w art. 10 ust. 4 ustawy, odmówi wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz od decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie przysługuje odwołanie. Organem odwoławczym jest minister właściwy do spraw informatyzacji.

W zakresie nieuregulowanym ustawą do decyzji o odmowie wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz do decyzji o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach o ponowne wykorzystywanie stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi,
z tym, że:

  1. przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi;
  2. skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę.

 



[1] Podmiot zobowiązany nie ma obowiązku tworzenia informacji sektora publicznego, ich przetwarzania w sposób lub w formie wskazanych we wniosku o ponowne wykorzystywanie oraz sporządzania z nich wyciągów, jeżeli spowoduje to konieczność podjęcia nieproporcjonalnych działań przekraczających proste czynności

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Adachowska
    data wytworzenia: 2024-03-27
  • opublikował: Katarzyna Makowiecka
    data publikacji: 2024-03-27 15:29

Metryka

  • opublikował: Katarzyna Makowiecka
    data publikacji: 2024-03-27 15:30

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 98
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-03-27 15:30:32